Te mit csinálnál egy lakatlan szigeten?

I. rész

Mindenki gondolt már arra, hogy milyen jó lenne eltölteni néhány napot, egy hosszú hétvégét, egy hetet, néhány napot, vagy éppen életünk fönnmaradó részét egy emberektől mentes lakatlan szigeten.

Kezdjük talán ott, hogy milyen a tökéletes lakatlan sziget?

Nyilván először egy olyan helyre gondolhatunk, ahol mindig süt a nap, kék a tenger és soha nem éhesek a cápák. Van mit enni, inni és nem esz meg minket egy Kapanyányi Monyó. Egy-két napig még érdekes is lenne. Sétálnék a pálmafák alatt, dobálnék köveket a tengerbe, úsznék, esetleg kirándulnék a szigeten. Felfedezném a legmagasabb pontját, onnét szétnéznék. Viszont néhány nap múlva nagyon valószínű, hogy erre ráunnék. Főleg, ha tudom, hogy itt nem esz meg semmi és nekem is van mit ennem. Biztos néhány napon belül jönne a filmből méltán ismert jelenet, amikor elkezdenék egy Wilsonhoz beszélni, aki a maradék időre a legjobb barátom lenne és képzeletbeli tanácsokkal látna el. Ne rohanjunk ennyire előre. Biztos lehetne ezt a helyzetet máshogy is kezelni.

Fontos kérdés, hogy mi lenne nálam egy lakatlan szigeten?

Például egy növényhatározó, egy fűrész és egy elsősegély csomag se lenne hátrány? Esetleg vihetnék még egy jó erős ponyvát. Eső sok helyen esik a Földön, így az sok problémát megoldna, ha lenne egy száraz hely. Ha vallásos vagyok, ahhoz kapcsolódóan esetleg egy kis olvasmányt. Ki tudja mikor jön el a mélypont. Szóba jöhet még egy ki irodalom a hajózással kapcsolatban. Ha gyalogosan felfedeztem a szigetet, akkor nekilátnék körülnézni a környező vizeken is. Hátha akad ott olyan dolog, vagy egy másik sziget, ahol találok hasznosat.

Tegyük föl

Ha látóhatáron belül tudnék egy másik szigetet, az tuti, hogy megpróbálnék oda átjutni. Ha nem találnék ott senkit és semmilyen élőlényt, akkor maximum építenék oda is egy kis házat és máris kétlaki életet élnék. Mégis változatosabb. De most nézzük azt, ha nincs mit nézni. Azaz nincs az egész láthatáron belül semmilyen egyéb szárazföld.

Mi az a három tárgy, amit mindenképp vinnél egy lakatlan szigetre? Inkább naposabb lakatlan szigetet választanál, vagy olyat, ahol viszonylag szétválik a négy évszak, esetleg beéred fél év napos, fél év esős/hidegebb/szelesebb időjárással? Milyen élethelyzetben szeretnél lakatlan szigetre kerülni? (Elhagyott a párod? Nem jött össze az előző melód? Rád dőlt a lakáshitel?)

Sok a "Ha"

Hogyne lenne sok a "ha," ha nem mondtam semmi konkrét koordinátát arról, hogy hol van az én kis szigetem. Csak néhány dolgot soroltam fel, ami esetleg megsegíthetné az életem egy lakatlan szigeten és arról sem tudunk semmit, hogyan, milyen körülmények között kerültem oda. De ezek a kérdések most másodlagosak is lehetnek akár. Az a fontos, hogy egy lakatlan szigeten vagyok, mert oda vágytam néhány napra, hétre, vagy esetleg még tovább..

 

Folytatás következik..